ח"כ פרוש על חוק הגיוס: "הגאולה עדיין לא באה, אני לא רוקד משמחה"

    ישראל פריי 1 Comment on ח"כ פרוש על חוק הגיוס: "הגאולה עדיין לא באה, אני לא רוקד משמחה"
    16:15
    16.05.24
    נתי קאליש No Comments on מסתמן: האדמו"ר יערוך הדלקה בקבר שמעון הצדיק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש התראיין הבוקר ל"מדברים אקטואליה" בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם, והתייחס לתיקון חוק הגיוס, "אני סבור שנתניהו יעביר את חוק הגיוס, התיקונים השונים בחוק הובילו לאיחור קל בהגעתו לכנסת, זה עיכוב טכני, ניסינו לעשות את זה בד בבד עם התקציב, לא הצלחנו, מדובר על סיכון מול סיכוי, מצד אחד הסיכון שמא לא יעמדו בהסכמים ולא יעבירו אותו, ומצד שני יש את הסיכון שההליך לא ייעשה כמו שצריך, ואז ירוצו לבג"צ להגיד שכל החיקוק לא היה לפי המקובל – זה סיכון גדול יותר".

    פרוש הסביר את מהות שינוי החוק: "החוק שלפיד הצליח להעביר דיבר על כך שאם לא יעמדו ביעדים, רק 1800 עילויים יקבלו פטור, וכל היתר מתגייסים לצבא, נהפים להיות משתמטים בעלי רישום פלילי וכו', כשאנחנו עוברים למצב כמו שהיה מקום המדינה ששר הביטחון יכול להחליט, הרי זה מה שהיה, עד שבג"צ אמר שצריך שיהיה בחוק נימוק שלימוד תורה הוא עילה לקבלת פטור".

    "שר הביטחון הולך לקבל סמכות, אנחנו חוזרים למצב הקודם, כמו שהיה מאז ומתמיד שהסמכות הייתה בידי שר הביטחון. הייתי מרוצה שהעם היהודי כולו היה הולך לפי ההלכה, אבל במצב הנוכחי, זה מה שאפשר, הרי מדינת ישראל מתנהלת ב – 2 כיוונים, יש את הציבור החילוני, הוא הרוב, ויש את החרדים שמתנהגים לפי ההלכה, יש במשרד החינוך חינוך חילוני שאנחנו רואים בו חינוך שמד, ויש את החינוך החרדי. עדיין לא הגיע המשיח, אנחנו לא במצב האידיאלי, עם המצב הנתון הזה אנחנו מתמודדים".

    במענה לשאלות שהקשו על התועלת שבהישגי השינוי בחוק, חידד פרוש את המצע של "אגודת ישראל": "גדולי ישראל שאנחנו מתנהגים לאורם, לא ששו ורקדו ברחובות בקום המדינה, היא הוקמה, ועלינו להסתדר בתוך המסגרת הזאת.גם כשאנחנו שמחים על יכולת שר הביטחון, לא נחשוב שהגאולה באה, אנחנו עדיין בגלות. אנחנו לא במדינת הלכה, אנחנו יכולים רק לקוות שיהיה עתיד טוב נקווה שהדרך שלנו תיווכח כנכונה".

    הוא הביע תקווה ואף אמון כי כל שר ביטחון שיכהן בתפקיד, יפטור את בחורי הישיבות משירות צבאי: "מי שיגיע למשרד הזה לא יגייס את החרדים בכפייה, הרי אהוד ברק רץ בבחירות על ה'טיקט' של עם אחד גיוס אחד, ורק כשנבחר הלך לנסח את החוק הפוטר, מקווה שמי שייכנס לתפקיד ייכנס להחלטות מקצועיות ולא פוליטיות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זו היא קינה נחמדה של מאיר פרוש!
      "יש חינוך חילוני ויש חינוך חרדי"
      השאלה מה נעשה כדי לפחות לשמור את החינוך החרדי שיישאר חרדי
      האם פורוש יכול לומר שמשרד החינוך לא חותר תחת עצמאות החינוך החרדי
      באופן שיטתי ומאסיבי?
      אנו דורשים תשובות מה הנציגות החרדית עושה נגד התערבות בתכני לימוד בסמינרים(וגם בחיידרים),מסגרות ותכנים לא מתאימים להכשרת יועצות, בגני הילדים תוכנית גננת מובילה,תנאי סף לסייעת שניה בהכשרה במסגרת לא חרדית, הצפת מפקחים ומפקחות חילונים או משתפי פעולה לפי רוח המפקד, וכו' וכו'
      למה הנציגים לא מדברים בקולם ובפומבי על כל זה? האם זה לא חשוב? האם זה לא מעניין אותם?